05 mars 2009

To i hundre.....

Var en tur i marka med Odin og Phønix i ettermiddag. Må holde Nixen igang slik at formen er på plass til de neste vinterprøvene. Makan til overskuddshund er det sjelden å se. Nixen viser et søk jeg bare drømmer om. Han har vært litt ujevn til tider. Men nå klemmer han til fra start og holder trykket og intensiteten i en hel time i strekk. Han freste avgårde og så seg aldri tilbake. Han får seg et arbeid uten reis på ei rugde helt på tampen. Det er gull verdt når han får belønning for jobben. Går han slik på prøve så holder søket til 1ste i alle kategorier.

Odin ligger ikke mye etter han heller. Han er litt tyngre og har ikke like mye trening i kroppen som ungdommen. Bare naturlig at han ikke holder samme fart helt inn. Men han prøver å fikse seg et fuglearbeid han og, ,,,,,,, på en svane som ligger og padler 50-60 meter uti vannet. Jeg hører et plask og når jeg kommer til ser jeg et rødt jaktdekken 30 meter fra land. Svanen aner faren og tar etterhvert til vingene. 1-0 til svanen.
Vega er hjemme og sparer krefter til vintersamlingen på Nesjen til helga. Da jeg skal være instruktør så blir det kun hun som blir med til fjells denne gang.
Kommer tilbake med litt bilder og slikt fra samlingen senere. God helg.

Ingen kommentarer: