07 september 2009

Vega sikret VK billetten

Lørdag 5/9 klasket Vega til og fikset seg sin aller beste premie sålangt. 1 AK var i boks helt mot slutten av siste slipp. Og det på nyslått rype som hadde vært i lufta 2 ganger iløpet av de siste 10 minuttene. Hun reiste den til slutt meget presist og setter seg. De siste 4 minuttene av slippet kunne jeg vært foruten, men det skjedde ikke mer og etter en stund blir jeg forespurt apportbeviset. Hun er i mål så langt. For en herlig følelse. Hun har i likhet med Phønix vært en drøm og jobbe med. Alt har falt på plass etter planen.

Phønix har vært påliteligheten selv helt siden vi startet for første gang i uk.
Denne helgen har han dessverre manglet sprut og overskudd, og har virket uinspirert og litt sliten. Han har ikke vist seg frem slik han har hatt for vane å gjøre. Denne helgen ble det ingen premie på han. Men han kommer tilbake. Han har fått premie hver eneste prøve sålangt i AK, så vi tåler at det denne gang ikke lykkes.
Nå blir det fokus på jakta. Kallis blir med meg inn til Fiti fra søndagen og vi blir der frem mot neste helg. Ser frem til å gå med senkede skuldre og uten dommere(uten at det er noe feil med dem :-) ). God jakt folkens

3 kommentarer:

Alexander Kristiansen sa...

Gratulerer så mye! Håper dere ikke kommer på samme parti som meg og tavi i VK'en, vi får heller møtes i finalen!

Kjetil Kristiansen sa...

Ja det kan jeg være med på. Kan hun fortsette slik så holder hun i massevis søksmessig. Men i vk så møter hun mange durkdrevne og erfarne viltfinnere som alltid er med når det gjelder.

Anonym sa...

Utroligt bra!

Eg håpe eg kan lera mer av dokk når det gjelde oppfostring av fuglehund... Der e vel ingen tvil om at det blir gjort mange rette veivalg...

Beundringsverdige resultater asså!

Skitt jakt!