04 november 2009

Lavland - 2AK

Sist helg startet vi på Forusprøven. For Vega var det debut på lavland. Phønix fikk prøve seg også ifjor uten at jeg kan påstå at det var noen suksess. Men vi har fått trent litt her og der, hatt fasaner i lufta for begge hundene, så jeg var litt optimist. Lørdagen var det Nixen sin tur, og han leverte en helt grei prestasjon søksmessig og fant også de rugdene han trengte for premiering.
2 rugder satt og ventet på han i det 57de minutt og saken var biff. Men som så ofte denne høsten så har fuglen gått før han har fått reist. Han er jo til tider 'frisk' i reisen, så jeg er ikke bekymret for det. Men søket hans holdt til 2 premie, så dette var ikke avgjørende denne gang. Bonusen er at lavland nå ser ut til å fungere bra.
Jeg kan ikke annet enn å være fornøyd med Phønix. 1UK vinter-2AK vinter-2x2AK høyfjell - 3AK høyfjell - 2AK lavland. Han er allsidig og henter seg ofte premier. Enkelte har mast på VK billett. Det kommer når det kommer. Garantert.
For Vega ble det de brente sjanser dag på søndagen. Jeg har ventet på at hun skulle få løpetid. Hun hadde ikke hodet helt med seg på prøven og misbrukte 3 feite sjanser. Og dagen etter kom løpetiden. Hun er ferdig med aktivitet på denne siden av jul. Men så har hun jo sikret seg VK billetten i høst.
Så nå blir det å spisse Phønix frem mot Rogalandsprøven og Os 1.

Ingen kommentarer: