20 mai 2008

Senvinter 2007

Masse snø og mye dårlig vær var grunn god nok til å vente med prøvedebut for Phønix. Har ventet på at søket skulle komme skikkelig på plass, og 2 meter med snø var ikke optimalt. Prøver er ikke treningsarena,så vi ventet helt til midten av april før vi prøvde oss. Jeg og Alexander pakket bilen full med hunder og utstyr og tok den lange turen fra Sandnes til Storlidalen vest for Oppdal. 100 mil en vei var vel drøyt, men pytt pytt. Humøret var på topp hele turen. Lørdagen forbigås i stillhet. Fant og fjas var det Phønix hadde å by på.
Søndag ble den rake motsetning. Phønix startet ut i en fart og stil som jeg aldri har sett før. Og han bare økte på. Gikk vanvittig godt. Trodde nesten ikke det jeg så. At han misbrukte et par gode muligheter får så være. Jeg er ikke bekymret for hans fremtid. Noe positivt fikk jeg med på de 100 milene tilbake igjen. Kun noen få måneder igjen nå til telling i august -:)

Ingen kommentarer: