19 november 2008

Når nettene blir lange............

November er i mitt hode den desidert verste måneden i året. Mørkere og mørkere for hver dag som går. Regn og kuling annenhver dag bare avløst av yr og frisk bris. Kun sporadiske turer på rugda innimellom. Så det blir mye 'landligge' på de firbeinte i denne perioden.

Driver å avslutter regnskapet for NVK. Årsmøte blir avholdt 26 nov. Så blir det årsfest siste helgen i nov.

11 desember blir det siste jakt tur for dette året. Aleksander og jeg pakker bilen full av hunder,pulker,ski,hagler,god mat og bøker. Og kanskje en liten 'hikkas'. Det blir første gang på vinterjakt for meg. Jeg tar med Odin og Phønix denne gang. Det har ikke blitt så mye aktivitet på Odin denne høsten, men nå får han en tur med pulking og jakt. Så får vi se om vi klarer å lure oss innpå de hvite, eller kanske noen orrer. Det blir uansett en liten forsmak på vinterens aktiviteter. Planene er klare for nixen iallefall. Sør-norsk på Hovden er vinterens mål. For Vega sin del blir det å lære seg det som må til for å få være med på prøver. Hun har vist flere ganger at det er 'trøkk' og jaktlyst i den lille kroppen. Men hun har foreløpig kun vist det ved enkelte få anledninger. Men når det løsner så må alle 'holde på hatten'. Da blir det vanskelig å holde følge med henne :-)

3 kommentarer:

Alexander Kristiansen sa...

Du kan bare glede deg :-) Skal kurere Hellbillies-fobien under den 2X5 timer lange bilturen :-)

Kommer vi hjem med en eneste fugl skal vi være fornøyde. Fuglearbeid kan vi vel telle på en hånd, men så er vel desember-jakten noe av den mest utfordrende rypejakten som finnes. Blir spennende!

Kjetil Kristiansen sa...

Å helvete. Enten må jeg ta med hørselsvern, eller så får jeg skru ut cd-spilleren. :-)

Alexander Kristiansen sa...

Etter denne turen kommer du til å tilby tusenlapper på svartebørsen for konsertbiletter til Hellbillies :-)