29 september 2008

Årets siste tur i fjellet?

Etter exiten i Derby kastet jeg meg i blien og satte kursen mot Valle. En siste tur nå i høst med Phønix i fjellet med hagla på ryggen.
I hytta i Valle satt Alexander,Siri,Bjørg og John og koste seg med øl og akevitt. Jeg hadde planer om å komme frem innen sen kveld, så jeg kjørte non stop med kun et par små pauser. Var over dovrefjell,valdresflya,golsfjellet,litt hardangervidda,over imingsfjellet,rjukan og til sist, dalen-valle før jeg parkerte ved terrenget kl 0030. 0115 var jeg fremme i hytta, og der kan jeg love at stemningen sto i taket. En livlig gjeng som satt oppe og ventet.
Lørdagen gikk Phønix som en gud og gav meg 3 eventyrlige skuddsjanser. 3 flotte komplette fuglearbeid,men ingen rype i sekken. Jeg har skutt veldig veldig dårlig denne høsten, så morgenøkten ble oppsummert slik: Veldig god hund som må dra rundt på en dårlig skytter.
På ettermiddagsøkten fortsetter nixen der han slapp og har 3 nye flotte fuglearbeid. Nå skal det sies at skuddsjansene her ikke var veldig gode, så alle fløy helskinnet avgårde.
En liten milepæl. For første gang både for meg og Phønix: stand og fuglearbeid på orrfugl.
Phønix stod inn mot en granlegg, og reiser en orrhane når jeg ber han om det.
Veldig bra avslutning av en begivenhetsrik høst. Takk til familien som knapt har sett meg hjemme en helg siden juli. Nå blir det å være hjemme for å forberede oss til Forus Open. Da blir det ikke kødding med foringen

Ingen kommentarer: